Wednesday 13 February 2013

Kelebihan Omega 3 untuk wanita

Selamat pagi semua....hari ni dah masuk keje balik selepas bercuti panjang....tak ke mana pun sebab tak tahan dengan jem kat jalan raya...so memang happy lepak kat umah....
Ok...kali ni saya nak share info berkaitan Omega 3 sempena promo bulan Februari ni....penjimatan maksima untuk pembelian Omeg guard Shaklee...
Kenapa anda perlu dan wajib mengamalkan pemakanan atau supplement yang mengandungi lemak Omega 3 ni?....ini antara sebabnya...

1: Ia boleh mengurangkan kesakitan haid.

Ramai wanita menahan ketidakselesaan pada abdomen dan kekejangan setiap bulan, satu keadaan yang dikenali dalam istilah perubatan sebagai dysmenorrhea. Ia adalah disebabkan oleh pengecutan rahim yang kuat yang dicetuskan oleh prostaglandin (bahan kimia dalam badan yang terlibat dengan sakit dan radang). Kajian telah mendapati bahawa omega-3, terkenal untuk ciri-ciri anti-radang, boleh membantu untuk melegakan kesakitan haid."Terdapat beberapa bukti bahawa omega-3 boleh mengusir blues tempoh terlalu," kata Cik Kamdar. "Ia boleh membantu untuk membawa perubahan hormon di bawah kawalan dan menstabilkan mood anda."


# 2: Ia boleh mencegah kanser kolorektal.

Berdasarkan kajian yang diterbitkan dalam American Journal of Clinical Nutrition, wanita yang makan ikan tiga kali seminggu adalah 33% kurang berkemungkinan untuk membangunkan polip, atau pertumbuhan tisu, di dalam kolon. Walaupun polip kolon adalah lambat berkembang dan membawa risiko yang rendah bertukar menjadi malignan, yang mereka lakukan mempunyai frekuensi tinggi yang meningkat dengan usia dan boleh menyebabkan kecenderungan untuk kanser kolon.Menariknya, lelaki seolah-olah tidak memperolehi manfaat pencegahan kanser yang sama. "Sebahagian daripada sebab boleh menjadi akibat perbezaan latar belakang pemakanan antara lelaki dan wanita," kata Cik Kamdar.

# 3: Ia melindungi anda daripada osteoporosis.

Osteoporosis ialah kehilangan kepadatan tulang dari masa ke masa. Bermula dengan kepadatan tulang yang lebih rendah, wanita pada risiko semulajadi tinggi untuk osteoporosis berbanding lelaki. Dan bagi wanita yang mempunyai kecenderungan genetik, risiko adalah lebih tinggi. Kadang-kadang, penurunan estrogen semasa menopaus menyebabkan keadaan.Beberapa kajian menunjukkan bahawa asid lemak omega-3 boleh membantu dalam meningkatkan tahap kalsium dan meningkatkan kepadatan tulang. Walau bagaimanapun, bukti masih tidak meyakinkan. Beberapa kajian juga telah mencadangkan bahawa orang-orang yang tidak mendapat cukup asid lemak (terutama EPA dan gamma-linolenik asid, asid lemak omega-6) adalah lebih cenderung untuk mempunyai kehilangan tulang daripada mereka dengan paras normal asid lemak.

# 4: Ia merendahkan risiko anda untuk kanser payudara.

Berdasarkan kajian Amerika yang melibatkan 35.000 wanita pos-menopaus yang tidak mempunyai sejarah kanser payudara, diet yang kaya dengan omega-3 ketara boleh mengurangkan risiko wanita untuk kanser payudara. Wanita yang mempunyai makanan tambahan minyak ikan mempunyai 32 peratus kurang risiko mendapat kanser payudara.Walau bagaimanapun, dapatan ini adalah permulaan dan penyelidikan tambahan diperlukan untuk memahami kesan bahawa omega-3 mungkin mempunyai mengenai pencegahan kanser payudara.

# 5: Ia menyimpan anda dalam suasana gembira.

Omega-3 boleh menangkis kemurungan juga. Dalam salah satu kajian terbesar di omega-3 tambahan yang diterbitkan dalam Jurnal Psikiatri Klinikal, omega-3 tambahan telah didapati berkesan terhadap kemurungan utama (tetapi tidak gangguan keresahan)."Dalam kajian ini, tahap yang tinggi EPA dalam suplemen omega-3 yang digunakan stabil mood dan meningkatkan kualiti hidup pesakit," kata Cik Kamdar. Dalam satu lagi kajian oleh Universiti Pavia di Itali pada pautan omega-3 dan kemurungan di kalangan wanita tua, manfaat yang sama telah diperhatikan. Walau bagaimanapun, penyelidik berpendapat bahawa penyelidikan tambahan terus membandingkan omega-3 dengan antidepresan konvensional lebih jelas boleh mengesahkan kegunaan mereka bagi pesakit yang mengalami kemurungan.

Jadi....jangan tungu lagi...memang banyak manafaatnya....dan ambil kesempatan bulan promo ni untuk mendapatkan Omega
guard dengan harga yang memang amat jimat...

Hubungi saya untuk free consultation. ...

Zita Shaklee Independent Distributor ID 881218 0195717830|angahtaiping@yahoo.com|facebook/noorazita.awaludin

No comments:

Post a Comment