Monday 11 February 2013

Alfalfa-Apakah ia dan kelebihan mengamalkannya?

Rasanya saya x pernah lagi sentuh berkenaan Alfalfa.....haa...ini salah satu produk Shaklee yang memang saya amalkan tanpa henti selepas habis berpantang...Apakah Alfalfa?...bagi yang tak tau .....alfalfa adalah raja segala tumbuhan. Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. Jom lihat antara kelebihan dan khasiat Alfalfa untuk lelaki dan wanita

♥Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian
♥Melegakan sakit sendi dan belakang.
♥Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
♥Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
♥Merawat arthitis
♥Bagus untuk elergi dan ekzema
♥Merawat athma
♥Mencuci usus bagi membuang toksik
♥Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
♥Meneutralkan asid dalam badan
♥Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita).
♥Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita).
♥Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita).
♥Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
♥Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
♥Meningkatkan stamina seorang suami
♥Melegakan sembelit
♥Membuang angin dalam badan
♥Milk booster



Saya dah amal dan rasa kesannya....pilihan yang terbaik pernah saya buat untuk kesihatan saya....sebelum ni saya cepat rasa lesu apabila habis bekerja.
..sekarang...even sapu rumah jer badan saya berpeluh2...basah badan dan rasa fresh lepas tu..itu maknanya metabolism saya makin elok....dulu kalo nak berpeluh pun payah...walaupun saya dah berjalan berbatu2...hehehe...ini testimoni saya la...terpulang kepada anda ...anda bijak menilainya....

Puan Zita
Shaklee Independent Distributor ID 881218 0195717830|angahtaiping@yahoo.com|facebook/noorazita.awaludin

No comments:

Post a Comment