Tuesday 21 May 2013

B complex dan Ostematrix ~ Supplement yang saya amalkan

Sedar tak sedar dah nak masuk 9 bulan dah umur anak saya...dan alhamdulillah selama 9 bulan juga la susu badan saya masih boleh menampung keperluan bayi...

Memang ramai yang tidak berjaya nak menyusukan anak sehingga 2 tahun, semua tu Allah yang tentukan. Tapi kepada yang berjaya dan berpeluang dapat menyusukan anak secara eksklusif, tahniah kepada anda.

Konsep untuk menambahkan susu snang je, makin kerap kita kosongkan , makin banyak susu yang dihasilkan...konsep Demand and Supply. Untuk yang susu badan makin merudum, boleh buat power pumping...maknanya setiap 10 minit, kita pump breast dan ulang setiap 10 minit. Buat dalam 1 jam...insyaallah, akan menambah penghasilan susu. Disamping tu juga, boleh menambah pemakanan supplement untuk menambahkan susu seperti Milk Booster.

Saya memang amalkan makan B complex dan juga Ostematrix. Kedua-dua supplement ini memang digalakan diambil oleh ibu yang menyusukan anak sebab B Complex membantu menangani stress dan menukarkan makanan kepada tenaga , manakala Ostematrix memberikan kalsium yang cukup untuk badan kita.

Apa2 supplement yang kita ambil, mesti istiqamah dan kosisten. Kena sabar dan amalkan selalu seiring dengan doa supaya susu badan kita banyak..




Puan Zita
Shaklee Independent Distributor
ID 881218 0195717830|angahtaiping@yahoo.com|facebook/noorazita.awaludin

No comments:

Post a Comment