Wednesday 30 October 2013

Apakah cara pengambilan kolagen terbaik?

Saya rasa ramai yang mengamalkan pengambilan kolagen tidak sedar bahawa ada cara yang terbaik dan tidak menyakitkan untuk mengambil pemakanan tambahan untuk meningkatkan kolagen di dalam badan kita. Sebenarnya ada cara yang terbaik selain suntikan yang menyakitkan dan sapuan krim luaran semata-mata.

Sekiranya anda mengambil suntikan kolagen, ternyata anda akan terdedah kepada alahan dan jangkitan serta kesan nya hanya sementara sahaja. Untuk aplikasi luaran seperti sapuan krim, adakah anda yakin bahawa kolagen tersebut boleh diserap ke dalam kulit? Biasanya molekul kolagen krim mempunyai saiz molekul yang besar untuk diserap ke dalam kulit. Sebab itu sering kali memang tiada kesan langsung.

Cara yang terbaik adalah melalui pengambilan secara oral dimana kolagen dapat diserap ke dalam badan dengan lebih optimum. Malahan memberikan kesihatan secara menyeluruh ke seluruh badan berbanding hanya kulit sahaja.
Saya pilih untuk menggunakan Shaklee Colagen Powder sebab ia mempunyai ciri-ciri yang membolehkan kolagen diserap ke dalam badan secara optimum. Boleh baca di sini.



Zita
Shaklee Independent Distributor
ID 881218
0195717830|angahtaiping@yahoo.com|facebook/noorazita.awaludin

No comments:

Post a Comment