Sunday 9 February 2014

Perlu ke saya multivitamin ni ?

okey la, nak share kat sini. sejak saya promo Vitalea Shaklee sebagai multivitamin, respon yang saya dapat selalunya, Perlu ke saya multivitamin ni?...dengan nada yang kurang best la kan...tak pe, saya business...kalo tak mahu pun tak pe kan....eceeehh, jadi luahan perasaan lak...kikiki..

Saya ada baca satu artikel ni berkaitan multivitamin. Tajuk dia, Multivitamin is a waste of money. Fuhh, tajuk pun dah negative, for sure pun dalamnya negative la kan. Tapi tak pe, masing-masing ada pandangan masing2.

Tapi bagi saya la, multivitamin ni diperlukan...yelah, lain la kalo anda yakin dapat sumber sayuran dan buah-buahan yang ditanam kecil-kecilan. Sebab kebanyakan buah-buahan sekarang di tanam secara besar-besaran dan mineral dari tanah digunakan sehabis-habisnya sehingga habis segala bahan mineral didalam nya. Jadi, yakin kah kita dengan amalan pemakanan kita setiap hari. Sayur-sayuran disembur dengan racun supaya nampak cantik dan sihat. Tapi, racun itu tetap masih bersisa dalam sayuran yang kita makan setiap hari. Ikan yang kita beli dipasar tu, kenapa masih nampak segar dan tidak busuk walaupun telah ditangkap lebih seminggu? Pastinya amalan meletak bahan pengawet supaya ikan tidak busuk.



Selain pemakanan, gaya hidup kita yang menjadi penyumbang kepada keadaan stress. Semua orang pada zaman ini memang telah berada dalam keadaan stress. Stress juga penyumbang kepada penyebab kekurangan nutrient. Sebab apa? sebab stress boleh mengubah gastrik jus yang ada dalam badan kita dan menyebabkan nutrient yang dimakan tidak diserap sepenuhnya. (Jack Challem, a nutrition coach in Tucson, Arizona, and author of The Inflammation Syndrome (Wiley, 2010).


Jadi, yakin sangatlah kita tentang pemakanan kita yang boleh membekalkan 100 peratus nutrient yang kita perlukan?. Jika anda tidak yakin, maka multivitamin sahaja lah jawapan nya. Memang banyak pil multivitamin diluar sana, namun disini saya hanya rekomen Shaklee sahaja sebab satu-satunya jenama yang declare Selamat, Semulajadi dan Berkesan.

Wassalam...

Puan Zita
Shaklee Independent Distributor
ID 881218
0195717830|angahtaiping@yahoo.com|facebook/noorazita.awaludin

No comments:

Post a Comment