Monday 24 February 2014

Cara terbaik untuk makan Multivitamin

Sambungan dari post lalu, promo Vitalea, multivitamin Shaklee masih berlangsung sehingga hujung bulan ini.

Kali ini saya nak share cara terbaik untuk makan multivitamin ini. Adakah masa perut kita kosong? atau dengan sarapan pagi yang berat? atau pun selepas berus gigi?



Pakar perubatan memberi satu senario seperti ini ,"Jika kita mengambil multivitamin selepas makan, enzim didalam perut kita telah mula bekerja dan ini membantu penyerapan yang lebih berkesan. Dan juga ada antara nutrient di dalam multivitamin yang bersifat asid dimana tidak sesuai dimakan semasa perut kosong dan juga akan menyebabkan rasa mual".

Tapi ada juga yang berpendapat bahawa multivitamin terdiri dari nutrient yang berbeza, jadi cara penyerapan juga berbeza, samada terbaik dimakan selepas semasa perut penuh atau pun kosong.

Jadi, tiada pendapat yang benar-benar dapat dipastikan , tapi apa2 pun pada pendapat saya, ambil lah multivitamin anda dengan cara anda selesa, dan biarkan badan kita buat kerja nya kan......adjust semula jika cara yang anda ambil tu tak sesuai dengan anda.
Kene ingat bahawa supplement perlukan masa dan konsisten dalam mendapatkan hasil yang dimahukan.


Jadi terpulang kepada kita samada nak mulakan membantu badan kita yang semakin tua setiap saat ini mendapat nutrient sepenuhnya bagi membantu memberi badan yang sihat dan hidup yang lebih berkualiti....tak de la nak letih manjang je kan..

Nak mulakan pengambilan supplement?....masa inilah yang terbaik.
Pm atau whatsapp saya k...

Puan Zita
Shaklee Independent Distributor
ID 881218
0195717830|angahtaiping@yahoo.com|facebook/noorazita.awaludin

No comments:

Post a Comment