Tuesday 30 April 2013

Mari ber'Collagen'.. Shaklee Collagen Powder

Saya nak share tentang Shaklee Collagen Powder ni sebabnye saya pun dah mula consumenyer...hehehe...nak menghilangkan segala mak nenek jeragat muka ni haaa...
Apa yang saya rasa selepas guna 2 sachet ...bila bangun pagi...muka rasa lembap dan lembut...jeragat tu lum hilang lagi la...tapi kesan jangka pendek yang saya perasan....eang muka rasa lembap bila bangun pagi...sebab saya minum kolagen ni sebelum.tidur...untuk penyerapan optimum kerana badan kita akan menyerap nutrient yang banyak masa kita rehat la....iaitu masa tidur....
Memang la saya ni pengedar Shaklee ...tapi sebab utama saya nak mencuba Shaklee Collagen Powder ni sebab ia dihasilkan dari sisik ikan merah dimana ukuran collagen nya setinggi 4000 mg, saiz kolagennya sangat la kecil iaitu 1000 dalton ..so, penyerapannya memang maksimum dan dibuktikan dengan klinkal studi dan juga dihasilkan dengan 7 ramuan terbaik...

♥Kolagen ikan: Memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal
♥Ekstrak kulit kerangan: mengandungi glukosamina sbg pelincir sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidakselesaan mata
♥Lactobacillus acidophilus: Meningkatkan penyerapan kolagen
♥Ekstrak biji Camellia Japonica: Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan
♥Ekstrak Pfaffia: Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga,
♥Vitamin C: Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.
♥Vitamin B2,B6: membekalkan tenaga penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.

Tambahan lagi...Shaklee Collagen Powder ni di lengkapi dengan asid hidraulik di mana 1gram asid ni boleh menahan 6 liter air...pergh...patut la muka lembap je bila dah mula consume...hehehe...

Maybe masa ni saya tak nampak kepentingan berkolagen ni...tapi menurut kajian kehilangan kolagen dalam badan kita berkadar terus dengan usia kita sebanyak 1.5% selepas kita berumur 25 tahun...tapi kita hanya perasan selepas 10 tahun...jadi saya nak prepare awal supaya nanti bila dah berumur baru nak cari kolagen ...dah terlambat dah masa tu...
Pilihan ditangan anda...saya tak paksa...tapi sendiri mau ingat nooo...jangan marah aaa....saje nak provoke korang...kekeke


Puan Zita
Shaklee Independent Distributor
 ID 881218
0195717830|angahtaiping@yahoo.com|facebook/noorazita.awaludin

No comments:

Post a Comment