Monday 15 July 2013

Amalan Pemakanan Supplement di Bulan Ramadhan

Ari rajin nak menulis kat blog ni....release stress...hahaha....saja ja nak share cara saya amalkan pemakanan supplement saya pada bulan pose ni...memang ramai yang tertanya-tanya macam mana nak jadikan rutin harian...

Ok, bagi saya, selepas sahur yang wajib saya ambil B Complex  1 Biji dan Ostematrix 2 biji. Ambil selepas makan sahur...tapi bukan je abis makan terus telan....rehatkan perut dulu dalam kira2 10 minit, kemudian baru ambil supplement. Dan tak lupa juga , satu mug milo + esp + mealshake...haaa..yang ni wajib!!

Untuk berbuka pula, selepas makan saya ambil alfalfa 5 biji dan sepanjang malam tu saya pastikan saya habis minum sekurang-kurangnya 1.2 liter air...ni sebab botol air saya tu saiz 600ml je, so senang saya nak pantau keperluan air saya tu.

Yang penting jika anda mengamalkan Vitalea atau GLA dan sebagainya, pastikan basic rulesnya di ikuti...contoh macam Vitalea tidak sesuai diambil bersama susu atau sebarang dairy product.

Saya dapat lihat perbezaan pose saya berbanding tahun-tahun yang sudah....badan rasa lebih cergas dan kurang rasa letih.

Contoh macam semalam, satu hari suntuk saya mengemas rumah...angkat perabot, arrange susunan perabot dan sebagainya...namun alhamdulillah, saya masih boleh bertarawih dan bermain ngan anak-anak saya tu...hehehe

Jadi..jom amalkan pemakanan tambahan iaitu supplement...tidak ada yang rugi, semuanya menguntungkan kita, badan sihat dan insyaallah, keluarga pun happy...tak gitu?!!!



Puan Zita
Shaklee Independent Distributor
ID 881218
0195717830|angahtaiping@yahoo.com|facebook/noorazita.awaludin

No comments:

Post a Comment