Tuesday 22 January 2013

GLA - Kelebihan mengamalkannya

ok...mlm ni nak share tentang GLA pulak...si kecik dah tidur...si abang masih terlompat2 tgk baby tv...
Oh ye...kenapa saya nak buat entry pasal GLA pula nih....sebab saya sedang beri supplement ini kepada anak saya sebagai makanan tambahan...haa...bukan hanya untuk wanita je tau...tapi GLA ini boleh diberi kepada kanak2 special...iaitu yang mempunyai autisme dan hyperactive...anak sulung saya salah seorang darinya....
Ramai yang tak tahu kebaikan GLA ini. GLA·atau nama penuhnya Gama Linolenik Asid berfungsi menstabilkan hormon di dalam badan kita. Boleh diambil oleh lelaki dan wanita.Ia sangat membantu terutama mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalah menstrual, monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis.Kelebihan vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli.
 

Apakah kelebihan dan khasiat Shaklee GLA Complex ni?
  • Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
  • Membantu meningkatkan kesuburan
  • Melegakan PMS (sindrom pra-haid)
  • Membantu dalam menangani menopus
  • Menguatkan kuku dan rambut
  • Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
  • Membantu menangani ekzema
  • Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
  • Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  • Menguatkan imuniti tubuh
  • Memperlahankan proses penuaan
  • Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
  • Mengawal kencing manis dan darah tinggi
  • Mengawal kolesterol
  • Untuk fungsi saraf
* credit to mamafaiz.com
 
Insyaallah...semoga supplement ini dapat membantu anak saya yang sorang ni....nanti saya share resultnyer yer...good nite...


Zita Shaklee Independent Distributor ID 881218 0195717830|angahtaiping@yahoo.com|facebook/noorazita.awaludin

No comments:

Post a Comment